..:: hukum karma ::..

heyyy ,peeps ! have a good day,huh ? pena dgor tak owg kate ..kalau bahase omputih nye dye ckp 
"what goes around, it comes around"
penah dgor ? haa.. mesty korg dgor time2 nga nak dendam ngn org kan ? tak pon time gadoh ngn bf/gf korang kan ? tak pon korg nga gado ngn kengkawan korg kan ? tak pon .. haisshhh .. brape byk tak pon daa ... yeq laa. yg penting korang pena dgor la kan quotes nie kan ? atau pon kalau bahase yg lebih mudah lagi . org akan cakap . tapi . nie bahase omputih gak tw . oke . org kate 
"what you give you get back"
tp. biase lah kan . kebanyakan orang akan kate HUKUM KARMA . ataupon HUKUM ALAM . korang sume pon mesty pena rase and pena tahu kan apa itu hukum karma . memanglah kan .pade ct orang yang baek akan dapat kebaikan . orang yang jahat akan dapat kejahatan . oh ? ape kes ea? eh . tak ade ape kes pon . kadang2 bile dudok sorang2 ct nie selalu jeq suke nak pikir2 bende2 yang kekadang tu macam rumit nak pikir . dan akhir nya . wt pening kepale sendiri jeq . bukan ape . kekadang dalam hidup nie . kiter mesty lah kene banyak pikir , banyak kne wt kajian . banyak kne wt hipotesis dan kesimpulan nye ape . kne lah ade sekali pembolehubah die . cehh ! dah macam sains la plak kan . tapi . itu lah kenyataan nye . kiter di beri pilihan sama ade untuk jadi baik atau pon nak jadi jahat . mesti lah sume orang pon memilih nak jadi baik kan ? tapi kan . korang perasan tak ? nasib manusia dan manusia yg laen nye berbeza beza. walaupon dye tu duduk sebelah korg jeq . naseb kiter tak same kan ? nasib nie bukan nyer boleh di bluetooth pon kan ? jadik . sume org pon punye nasib yang berbeza. hellooo ! walaupon korg tu couple of the year , yg loving each other .dan ade plak kekadang mereka tiada pilihan langsong dan terpakse melakukan kejahatan . tapi perlu ke kiter di beri pilihan sedangkan kiter di tuntut untuk melakukan kebaikan ?? Rasulullah s.a.w bersabda :

"sesungguh nya,syaitan ada bagi nya bisikan ke hati anak adam.
dan malaikat juga ada bisikan hatinya .adapun bisikan syaitan itu ,
ialah  galakan nya supaya seseorang itu melakuakan kejahatan dan mendustakan kebenaran.
dan bisikan malaikat pula ialah galakakan nya supaya seseorang itu 
melakukan kebaikan dan meyakini kebenaran nya .
oleh itu , sesiapa yang merasakan bisikan yang baik ,
maka hendak lah ia mengetahui bahawa perkara itu adalah daripada ALLAH ,
serta hendak lah ia bersyukur kepada ALLAH ,
dan sesiapa terasa bisikan yang satu lagi ,maka hendak lah 
ia meminta perlindungan ALLAH dari angkara syaitan ."

jadi lah kan . korang pena tak terpikir ape yang korang pena buat kat orang laen , akan jadik kat korang semule ?tak kesah la ape yg korang buat tu baek ke jahat ke ... korang pena tak rase situasi itu ? yeq ! ct pena rase , ape situasi nye ? itu rahsie laaa..lagi pon kan . ramai jugak yang kate . hidup nie mcm roda . kadang2 kiter kat atas dan kekadang kiter kat bawah . well . its karma rite ?? kalau kiter nak org hormat kiter . kiter pon kne lah hormat org jugak .klu kiter nak org buat baek ngn kiter . kiter kene lah buat baek ngn org jugak kan ? fair and square . kan ? dan setiap ape yg jadi itu . pasti ade hikmah nye . dan itu semua ujian biase yg  ALLAH bagi untuk mengukur tahap keimanan kiter sebgai hamba DIA . 

"di riwayat kan dari Abu Hurairah r.a katanya Rasulullah s.a.w bersabda ; "orang mukmin sama ada
lelaki atau pon perempuan, akan sentiasa di uji oleh ALLAH  s.w.t sama ada anak nya,
dirinya, atau pon haratanya sehingga lah dia menghadap ALLAH s.w. t tanpa dia membawa 
dosa sedikit pun .-hadith riwayat imam tirmizi ."



*bersyukur kerana setiap ujian yg ALLAH bagi adalah keran DIA sayang kan kiter dan mengingat kan kiter tentangNYA.

..:: wordless #02 ::..

saje !
nak cakap !
blog kiter dah cantek .
cik purple buat kan ??
korang nak ??
deal la ngn dye .
oke .
:)






*tak sangke plak . macam nie pengakhiran cerita kami .

..:: aku yang akan pergi ::..

perih ku menjalani 
sedih yang tak pernah berhenti 
letih terus kau sakiti 
perasaan ini kau bodohi 
di mana dirimu yang mencintai 
aku sepenuh hati 
aku yang akan pergi 
bila kau enggan memilih 
cintaku ini bukan seperti 
tempat persinggahan mu 


letih terus kau sakiti 
perasaan ini kau bodohi 
di mana diri mu yang mencintai 
aku sepenuh hati 




aku yang akan pergi 
bila kau enggan memilih
cintaku ini bukan seperti 
tempat persinggahan mu .. 




*sesaje nak nyanyi . tapi cm sedih plak .

..:: wordless tapi nak tulis gak ::..

korang penah tak rase jelez ??
penah tak ?
tipu arr klu tak pena .
mesty penah kan ?


haaa .. ct ngah cemburu skang nie ?
korang penah jelez @ cemburu .
pasal ape ?
mesty byk pasal kan ?
same arr .
klu korang cemburu .
ape yg korang akan buat ?



dok jauh2 dari orang .


offline .




*dok diam2 . tak buat pape . sebab jelez tgok owg laen.



..:: wordless ::..#01

assalamualaikum ..
hye readers .
semoge hari ini adalah hari yg ceria buat kamu .
maaf . saye lg sedang tidak ceria .

gambar hiasan

kan ?? kadang2 susa kiter nk paham aty org kan ?
ala . bukan kadang2 jeq . mmg selalu susa nk paham aty org kan .?
walaupon orang tu dekat ngn kiter .
yeq laa.. bile jadik cm tu .
kiter kne gak pikir , 
boley ke ek org nak paham kiter ?
ntah la ek ..
kadang2 dyowg layan kiter saje nak sedap kan aty 
kadang2 dyowg layan kiter sbb mungkin dye boley amek kesempatan kat kiter 
kadang2 dyowg mlz nak layan kiter tapi ..
dyowg terpakse layan gak memandang kan mungkin kiter ade kne mengena ngn family dye atau kengkwn dye 
atau pon pakwe dye .atau jiran dye atau sedare belah pakwe atau makwe dye
kan ?
korang pena tak terase mcm tu ? 
ct selalu rase .
atpi mse ct sekola dulu .cikgu ct kate 
" jgn suke sangke buruk ngn orang "
tapi  kan . boley ke kiter nak sangke baek ngn orang .
mmg la ct cube nak sangke baek ngn orang .
sangke baek kiter tu tak sebaek mane pon .
kadang2 mcm rase tak bez jeq kan nak sangke baek ngn orang .
hehehe .. *dah berdose dah nie ,,cik kiah oiii ...
tapi itu lah yg wajib kiter buat kan .
susa kan kite nak sangke baek ngn orang .
bile kiter sangke baek ngn orang . kiter buat baek ngn dye .
kiter tak berkire pon ngn dye .
tapi . dye layan kiter mcm HAMPEH JEQ !
kadang2 tu baek ngn kiter sebab ade sebab kan .
oke . ct tak de la nak ckp sesape . 
nie pon utk peringatan ct jugak .
tapi . tolong lah .

CAUTION !! 
PLEASE GET THIS CLEARLY .

jadi lah diri sendiri .
berhenti hidup berpura2 .
kenyataan tu memang menyakit kan .
dan tidak mengindah kan .
tapi pembohongan dan penipuan lebih memeritkan .
kalau kau  asik tak suke ngn orang .
AWAS ! 
pikir balek .
sume orang suke kat kau  ke ??
PIKIR LAH !!
dunia bukan kau  punye sorang . 

haaa .. nie subtitle dye **

just be yourself
stop pretending 
the reality is painful 
and not beauty at all 
but hoaxes and scams is more painful .
if you are always do not like my people 
BE WARE !!
think more and more 
does everyone like you  much ,,rite ???
THINK IT !!
this world are not only yours .


*kalau tak suke kau cakap jeq lah kau tak suke . kan senang !

..:: byk sgt cuti ::..

assalamualaikum ..
heyy . heyy ..
yg di sane mari sini ..
yg jauh mari dekat ..
yang dekat mari rapat ..
kakak2. abg2.pak cik mak cik ..adek2 ..
mari . mari .mari .
ini bukan mau jual barang ..
saye mau jual orang ..
hahhahah ..
cm kat pasor malam ek ..??
tw kan .. krismas ary ahd ..
tp cuti ganti ary isnin..
makne nye ,,ct cuti kje ..
sabtu . ahad . isnin .
3 ary beb ..
aduhh !!
mane mau pegi 3 ary ??
dok uma jeqq...wahhh ..boley bengkak otak au ..
perghhh !! mmg arr kannn ..
tapi tape laaa kan ..
sbb ..
ct rase ..ct dah ade aktiviti utk cuti itu ..
yeaaahahhh .!! 
hoooraaaaaayyyyyyyyyy ! ho ho ho ho holiday !!

ke mane ??
cehhh . ta yah tanye lerr ... 
tggu jeq la eaa ..
akan di update ,,
jeng jeng jeng ,.





#kalau ade duet sume pon boley jadik .

..:: boleh share idea sikit tak ? ::..

assalamualaikum ..

hmmm .. gud morning to readers yg bace pd waktu pg..
gud afternoon to readers yg bace wktu tengah ary ..
gud evening to readers yg bace wktu petang ..
gud nite to readers yg bace pd waktu malam ..
dan ..
selamat tido kepada yg membace pd waktu tido .
ehh ! hehhehehe ...
silap pulak .. 
tp .. sebab ct wt entry nie pepagi ..
jadi di utamakan untuk yg bace pagi jeq la...
bertuah laa orang tu ! 
cehhh ..
tak .. tak .. tak .. 
oke .. korang engat lagi tak pasal entry ct yg dah lepas2 nie ..
ya.. ya.. ya.. entry yang agak berjiwa jiwa banyak tu .
hahha . oke . sebenar nye ct pon mmg dari semalam terpikir pikir .
ape yang ct nak buat untuk nak pujuk balek ..
hmm .. bukan pujuk laa ..
actually .. cewahhh .. actually tau ...
sebenarnye .. ct nak buat c dye tu supaye tidak bermuram duka ..
tidak berkusut kusut ..
ct nak buat c dye happy jeq cm dulu ..
c dye yg cool ..
c dye yang selalu ketawe ..
c dye yg happy go lucky ..
oke .. ct mmg ade beberape idea ..
tapi ..
macam terOVER sgt la plak kan idea nye .. takot c dye tak suke plak ..
mungkin korang ade idea yg lagi bernas dari ct kan ??

haaa .. korang bagi arr sikit idea tu ..
share arr sikit kann ..
sharing is caring kann ??
ingat tak ??? :)
ct tak suke sebenar nye tgok dye cm tu ..
ct kne la usehe untuk pikir kan sesuatu ..
supaye c dye kembali seperti dulu ..
cewaaahh .. 
hmmm ..
kak manje .. cer bg idea sikit ..
haishhhh .. kak manje lagi .. cube laa berdikari sendiri,,aida ... hehhehe 
sesape pon boley jeq nak bg idea.. 

dah bg lom idea korang tu ??
dahh eaa ??
terima kasih laa eaa bebanyak ..
segala kerjasama korang amat lah ct hargai ..
majulah sukan untuk negare ..hehhe..
tak pe ..
bg idea2 yg bernas tu .. nt korang tinggal kan no tepon eaa..
t ct belanje topup ..
haaa .. amacam ??? 
korang nie .. klu nak ade adiah jeq baru semangat kan ??
hahhaha ..
oke .
pape pon ..sile2 laa eaa letak idea kat bawah nie  eaaaa ..


THANK YOU ! :)

*harap2 laa dye boley terima surprised yg ct nak buat nie ek ...

..:: kurus ::..

assalamualaikum.
selamat hari jumaat :)
orang kate kann...ary jumaat nie ..hari2 yang mulia ..jadi kene byk2 kan doa ..ehh ..korang nak doa ape ??
ct nak tau boley ?? heeee.... alaaa.. nk tw pon tak boley ?? haaa . pe ? pe ? ape bisik2 ??haaa nak tw la tu doa ct ape kan ? ahhh .. ta paaaayaaaahhh !! hahha . tak nk ckp arr doa ct ape .. tapi ape pon ..jom kiter bace doa nie sesame dulu ..
aminnnn ... 

ehhh .. ehhh .. ape doa jodoh pulak nie ???

keh .. keh .keh .. ape laa. doa jodoh pulak .. tp tak ley patah balek kan ..sebab da aminnn kan daa .. :)
ehh . tak .tak . senanye tajuk entry laen kan ?? pehal entry nye pon laen . what da ?? hahhaha . korang nie pon ..
satu jugak laaa ,'ekott jeq bace .. cer tegur laa klu ct da mule nak melalut .hahhahahaha .. oke ..oke ..
tak pon ..sebab senanye .. ramai orang kate ct dah kurus ??

whoaaaa !! dah kurus ??? 

tak de laa .... senanye ct tak de la amek port sgt pon ..tp .. yeq laa. sebelum2 nie owang yg same tu jugak ckp ct nie da gemok .. makin chumell .. hehhe . tang chumel jeq yang ct suke tu . tapi ct pon tak de lah kisah sangat nak kurus ke gemok ke kan . tapi yeq la. bile ade yang tegor kiter da gemok makne nyer aty kiter pon da senang kan . tapi bile owang yang same tu jugak ckp kiter da kurus ?? meanss .. 

korang mungkin ade masalah ??
atau .. 
korang putus cinte .. 

haisshhhh .. kannn ?? korang tak nak kan owang ckp cm tu .. ct pon tak nk ..tapi . nk wt cemane kan .. ct mmg perasan sejak2 ade masalah nie mmg ct tak de rase nak makan .tu la yg berat badan ct pon da turun tu .
tapi tak pe . ct akan berusaha untuk makan banyak2 dan naek kan berat badan supaye orang pon cakap ct da gemok dan CHUMELL ! :)



..:: baru nk kenal kan ::..

assalamualaikum ..
cer korang tanye ct ,,sehat tak ct ary nie ??
yeq laaaa .. memandangkan 6,7 ary nie ..ct tak brape nk ade mood yg baik ..
(cehh ..taade mood konon ..tpi ary2 update blog ..kann..)
heheheheh ..:)
tu sbb .. ct mmg terase untuk mengupdate blog yang tersedia ade nie ..
yeq laa.. kan ..kandang2 kiter ade masalah ..
ehh . bukan kadang2 ..
tapi selalu ade masalah ..
hahha . tak kesah la masalah tu besar ke ..kecik jeqq,, 
kiter tak tw nak ckp at sape biar masalah tu hilang kan ??
klu ct ..
ct suke bercerita ngn orang ..
mmg laa kann . tak sume owg tu boley tolong settle kan masalah kiter ..
tapi sekurang kurang nye kan .
kiter tak terbeban ngn masalah kiter .. tak de lah kiter ber emosi sorang2 ..
dok terperok dalam bilik .
ct pon suke meluah kan perasaan ct melaui penulisan  ..
haaa .. memandangkan dan melihat kan ct mmg suke menulisa kan ..
kadanag2 tu bile nmpak pen ke,, 
pensel ke,, ape2 yg ade dakwat yg boley di buat tulis ..
haaa ..c\mule lah kesibukan ct untuk menconteng2 di atas kertas yang tak bersalah tu ..
tapi ..
yeq la ..skang pon ..zaman da moden kan ..
jad .seharusnye kiter perlu mengggunakan kemudahan yang ade tu .heee ..
dah  tak payah tulis ..tinggal rajin2 kan tangan nak menaip jeq kat lappy nie ..
dah tak payah pkai pen dah .. 
hehhee .. 
ehhh !! tapi rase nye ..ct macam dah melalut ke mane dah ek ..
mcm tak de kene mengena ;gsong ngn tajuk entry  tu kan ..
heee :)
maaf kan say e.maafkan saye ..maaf kan saye ..
over excited plak nak citer nie ..
tape ..tap e..ary nie ..
ct rase ..ct nak kenal kan kat korang orang yang ct selalu citer kat dye klu ct ade masalah ..
yok arr ..
kiter usha2 ckit eaa...


yg nie ..name dye anie ..
yg pkai bju pink tu ..kak manje ..
dyowg nie adik bradik senanye ..
dye adik bradik pada si dye .. :)
yeqq.. klu ade masalah pape segalam macam pon ..
dyowg laa tmpat ct citer2 ...


yg nie plak kak amy ..
hmmmm... 
tak sume pon citer kat dye ,,
klu ade masalah kje ..cter kat dye laa,,
atau pon kak amy ny lebih pade google sye ..heee ..
jgn mara eaa kak amy ..
sbb kak amy nie ..sume bende pon dye tw ..
dye penuh dgn pengetahuan ..


yg nie plak kak tiema ..
hmm. dye menantu pade bos di opis ct ..
tak lame pon knal dye ..tp cukup untuk  buat kitorang rapat ,
dye oke ..
da kawen ,dan bakal jadi ibu .
tapi mmg sempoi ..mmg happening arr ngn dye ka .
cter kat dye pape pon ..
dye oke jeqq.. bezzz !! :)


yg nie plak kak anie ,dye merangkap pengurus kat opis ..
dye nice laa... alim..
bile cter masalah kat dye ..
dye bg nasihat yg bergune laa untuk ct ..
thanx kak anie ..


yg nie plak zayanah name dye ..
same umo ngn ct laa ..
dy mmg bezpren ct ..
ct nga suke or ngah tak suke pon ..
dye ade nak kwn ngn ct ..
mmg bff laaa kannn ..
tapi dye jaoh arr .. belajar kat nilai ..soo ..kitorang kadang2 tah contact sgt .. :(
tapi .klu ct lagi ade masalah ct msj jeq kat fb ..
heee... t dye bace ..dye reply arr .. :)


yg nie name dye mieza ..kitowg kwn dari skola rendah ag ..
tapi tetibe terputus sahabat ,,
sbb dye pindah skola ..
then. tak tw nk contact cane sbb mase tu tak pkai henset ag ..
tapi senanye ,,
kiter same2 mencarik ..
then..tup tup ..jumpe mase  skola menengah ..
hahaha .skola arab ..


and this is my beloved mother ..
ngn mak nie..
macam2 lah ct citer ..
luar dalam ..
tak de private and confidential pon ..
hehehe ..
yelaa. mak kiter kan ..
sayang mak sgt2 ..
muahhh . muaaahhh .. 




*tapi selalu nyer saye selalu jeq citer kat si dye , sebab selesa citer ngn dye ,,
tapi bile ade masalah ngn dye ,, tak kan nak citer kat c dye plak ...hehehehe . ehh ..awak ! saye sayang awak jugak laa.. jgn risau tw ..sbb saye selalu sayang awak ...
HANYE AWAK ! 









: siapa jodoh siapa :

assalamualaikum ..

JODOH .???
oke .. untuk sape2 yg rase mcm tak nk bace tajuk nie ..
oke ..boleh sile klik pangkah pada kanan atas lappy anda !
terima kasih .pesanan penaja ini dibawakan untuk anda oleh cik toinktoink belog.
keh keh keh ..
oke ..then ..
sape yg rase ade pendapat tentang tajuk sini ..
sile ringan2 kan tangan anda untuk bergerak menaip dan tinggal kan komen anda di bawah entry ini .
terima kasih .
ct nk tye korang la kan ..
sape yg tak nk kawen ??
haaaa .. sile komen ..
sape yg nak kawen ???
haaa...sile senyum sorang2 oke ..:)
ct ??haisshhhh ..mesty la nk kawen jugak ..
tp ngn sape kan ??
ofkos la ngn orang yang kiter sayang ..tol tak ?
oke ..
sile komen jika ade sesiapa yang tak nk kawen ngn orang yg die sayang ??
tapi ..bukan itu persoalan nye sekarang nie ..
persoalan nyer adakah anda tahu siapakah jodoh anda ??
haaaa... nie bukan segmen untuk mencarik jodoh oke ..
nie saje nk share2 story kat korang ..
sharing is caring ,, rite ...??
hmmm ..memang laa..
kadang2 bile kiter pikir ..
allah tu dah tentukan jodoh kiter ..
walauppon kiter bercinte ngn si dye bagai nak mati pon ,,
tapi kalau ALLAH kate ..
itu bukan jodoh kamu ..
maka bukan lah jodoh kamu ..
dan ..
dalam hal nie ..
ct selalu doa..
agar kami di berikan jodoh dan berdoa agar ALLAh mnetapkan jodoh antare kami ..
dan berdoa agar ALLAH menetapkan cinta , kasih dan sayang antare kami ..
AMINNN  ...

bukan ape ..
bukan senang kiter nk melupekan orang yang kiter dah syang ..
bertahun2 .
memang lah ..
kadanag2 kiter rase kiter nie tak de gune ape pon untuk dye ..
bah kan ..cehh ..bah kan tw ,.hehhe ..
bahkan .. kiter pulak yg selalu menyusahkan dye ..
dan kadang2 kiter terpikir sepanjang perkenalan kiter ..
tak de ape yang menarik antara kiter ..
tapi ..
percayalah ...
setiap detik dan saat itu pasti ade manis dan pahit nye dalam bercinte ..
orang kate ..
bercinte nie ibarat memasak ..
klu letak garam lebih sikit ..
masin dah darah tggi pulak ..
tp klu tak letak ..tak de rase ape ..tak de yg makan pulak ..
klu letak sikit ..
tawar ..tak de rase pulak ..
jadi ..kesimpulan nye ..
mungkin kiter perlu berpada-pada atau berhati2 kann ..
jadi ..begitu juga dalam perhubungan ..
perlu berhati hati dalam memberi perhatian ..
tapi ...dalam entry yang nie.
ct nak ckp ..yang ct akan berusaha .
memang lah kan sume nye terseah kat takdir ..
tapi ..tak salah kan klu kiter cube nak berusaha ,
dah sekian lama untuk ct menanti dye ,
dye yang ct sayang ,,
dye yang ct rindu ,,
dye yang ct cinta .
bagilah ape yang lebih berharga daripada dye ..
tapi ct tetap memilih dye ..
ct tak nk orang laen ..
ct nak dye jugak .
dalam hal ni ..
ct sentiasa berdoa dan berusaha supaye allah telah menetap kan jodoh bagi kami .
memang ct ade masalah ..masalah besar ngn dye ..
tapi ct tak tw nk tolong cemane sbb ct sndiri tak tw masalah dye ape .

*tolong lah ..jangan engkau kacau hubungan kami .sebelum nie kami cukup bahagie tanpe engkau .




kembalikan semula hak saye .

assalamualaikum...

saye taw saye sakit aty dan semakin saket aty ngn awak .itu saye tw..tapi yg saye tak tw ..saye semakin sayang awak dan sangat2 perlukan awak .saye tak nak yang laen .saye nk awak. got it ??? muktamad . saye tak nak pape dari awak . saye cume nak kasih sayang awak dan cinta awak . saye nak awak yg dulu .awak yang sentiasa bagi semangat kat saye .awak yang sentiasa ade dengan saye .awak yang sentiasa buat saye tersenyum  ketika saye masih bersedih ,.awak yang sentiasa bagu saye rase kerinduan awak tu .saye tak nak awak yang sekarang .saye tak nak .saye tak nak. saye tak nak . saye nak awak yg dulu .biar lah orang nak kate ape .yang penting saye nak awak yang dulu .plizzz ..kembalikan awak yang dulu tu .saye takot ape akan jadi klu awak tak ade ngn saye .saye nak awak yang sentiasa jujur walau ape keadaan sekali pon. saye nak awak yang dulu ..


tolong lahhhh ...
saye nak awak ..
jangan amek hak saye ..
heii,,kau !!
dye aku punye !! 
soo ..get lost from mine ..


*aku tak suke kau yang cube jadi racun perosak untuk aku ngn die. 



geram !!

assalamualaikum ..
haaa .. kan ?? saje nk buat iklan ..
ramai sgt da owg ckp pasal jpo nie ..
(JOHOR PREMIUM OUTLET)


yang terletak kat senai kot ..hahha ..
ct pon tak tw..
sbb ct pon bukn lah minat sgt pon soping soping nie ..
ct minat men game??
hahha ..kat sane ade jual psp murah tak ??
oke ..oke ..senanye ct tak nk ckp pasal jpo..
yg tu saje jeq iklan2 ..
hehhehe ..
nak ckp pon ..
mcm malaz an ..
soo ..
korang tgok sndiri la eaa...


video

haaaa ..
geram tak ?? geram kan ngn budak kecik nie ..
da lerr comel ..
pandaii plak tuu ..
haissshhhhhh!! 
geram lerr ngn budak kecik nie ..



buah hati saye nie .

assalamualaikum..
haisshhh..
nmpak tak ???
betapa raji nyer ct ary ny nak mengupdate blog ..
hahhaha..
nmpak benor kan keboringan yg di alami oleh ct ni e..
cewwaahh (^_^)
baek lah ...

bersuke rie di hari raye ,,
inilah buah hati saye ..

pegi pasar beli ikan ..
comel kan ???


suke tgok rame rame .
jom kiter tgok same same ...







pegi korea tengok beruang ,
nie lah ibu diorang .

comel tak buah hati ct ? comel kan ?
pandai berposing lagi tw .. 


malas nak bgon pepagi ..
tengok yg nie lagi ..



sayang jieha <3
sayang syitah <3
mmmuahhhh !!!





kerja.makan.dan kerja lagi .

assalamualaikum ..
haishh..ary nie sgt rajen untuk mengepost entry ..
setelah sekian lame tidak  mencoret kan ape2 di dalam nye .
cewaahhh .ayat skema cm nk amek SPM jeq .
kerja dan makan tak dapat di pisah kan bagi saye .
hehhehe ..
tak tw lerr klu untuk kowg kan ..
sejak da kje baru nie ..
makan2 dah sebati dah dlam jiwe ,,
hahha .
tapi .
biase lerr kan ..name ponkeje ..
kadang2 bez..
kdang2 tak bez la kan ..
ary too ..
mase time kje ..
ary jumaat ..
sempat agi menyinggah jap ke jusco tebrau ..
dan makan THE CHICKEN RICE SHOP ..
waaa..menyempat aje kan ..
























dan ...
selepas itu ..
jeng ..jeng .jeng ..
kami ber makan makan lagi ..
nasi ayam jugak ..
tapi ..
nasi ayam biase jeq ,,
yg nie BOS yg belanje ..
hehhehe ...







oke .
sekian .:)


bertahan.untuk.awak.

assalamualaikum dan salam ..
erkk!! salam ape ek??
emmmm...
oke ..salam berblogging ..

saye mampu bertahan ke tahap ini hanye kerana AWAK .
saye hanye mahu awak .
dan tidak untuk yang laen.

terima kaseh .